Marktkauf

Wij zijn als reclamebureau al jaren werkzaam voor de supermarkt Edeka Rewer met de vestigingen in Vreden en Stadtlohn, waarvoor we mooie concepten en Kampagnes mogen bedenken en ontwikkelen. Daardoor hadden we de interesse gewekt bij de Marktkauf supermarkten.
Onderdeel van de Edeka Groep.
Marktkauf nodigde ons uit voor de pitch om de nieuwe prijs strategie Kampagne voor de 33 vestigingen Marktkauf Rhein-Ruhr te ontwikkelen.

Meerdere duizenden merkartikelen van het assortiment moeten tegen permanent gunstige prijzen worden aangeboden en zo een tegenwicht vormen tegen de steeds feller wordende biedstrategieën van de concurrenten.

Concept

De winst voor de klant: geen race tegen de klok van aanbod tegen aanbod, dus meer tijd voor de belangrijke dingen in het leven – en de klant bespaart het heel jaar door met gunstige afgeronde prijzen. Om het nog gemakkelijker te maken voor klanten – en comfortabeler – hebben we de comfortprijs geïntroduceerd. Afgeronde prijzen, permanent goedkoop en keuze uit duizenden merkproducten uit alle productgroepen.
De slogan: Marktkauf – endlich normale Preise.

Campagne

Naast een promotiefilm bevat de campagne ook uitgebreid POS-materiaal, een enorme actietoren bestaande uit honderden comfortprijzen voor elk huis, complete winkelaankleding, buitenreclame, busreclame, treinreclame, advertenties, commercial, radiospots, website en Facebook-posts.

Reclamespot

Winkelen als een stressvrije en zorgeloze ervaring – de revolutie van de normaliteit. Dit laat meer tijd over voor het gezin – meer tijd voor gezamenlijke activiteiten. Eindelijk normale prijzen – maak er iets van!
Van script tot model scouting, rekwisieten en art direction in fotografie/film en bewerken, regisseerde en begeleidde Hendriks & Markvoort de hele productie van de film.

POS materiaal

Een sterke aanwezigheid en herkenbaarheid van al het POS is essentieel voor een succesvolle prijscampagne. Van grote plafondhangers, posters en plankwobblers tot prijskaartjes, winkelwagenaffiches, kassa’s en actiegebieden, alle markten waren uitgerust met een uitgebreid POS-pakket.

Buitenmateriaal

Grootformaat posters, bushaltes, bussen, treinreclame brengen de reclameboodschap over naar de klant.

Winkelmateriaal

De grote producttoren werd in alle huizen op een prominente plek geplaatst als een actiegebied met een wedstrijd, waaronder een levensgrote afbeelding op karton van de hoofdrolspeler uit de film stond afgebeeld.
Een ander actiegebied is de comfortzone, waar speciaal gemaakte banken u uitnodigen om een ​​tijdje te blijven hangen en bladeren door de comfortkrant, die naast de vele comfortprijsproducten ook recepten en tips bevat die het dagelijks leven gemakkelijker maken en tijd besparen.